REGULAMIN PRZEWOZU OSÓB FIRMY OSOBUS
1.1 Niniejszy Regulamin sporządzono w oparciu o art.4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe ( Dz. U. 2020.8 tj. z dnia 2020.01.03), który stanowi:
„Przewoźnik lub organizator publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 2016 i 2435 oraz z 2019 r. poz. 730, 1495, 1696 i 2020), mogą wydawać regulaminy określające warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy”;
oraz w oparciu o Ustawę z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. 2013 poz. 1650), Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego i Ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602).
1.2 Użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
Regulamin określa warunki dokonywania rezerwacji oraz przewozu osób i rzeczy, organizowanego i nadzorowanego przez firmę OSOBUS.
3.1 Pasażer jest zobowiązany do:
3.2 Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone innym Pasażerom i Przewoźnikowi na zasadach ogólnych przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego.
3.3 Pasażer objęty jest ubezpieczeniem do Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika na czas pobytu Pasażera w pojeździe. Po zaistnieniu wypadku – szkody należy zgłaszać do biura firmy OSOBUS. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody Pasażera powstałe poza pojazdem, nie są objęte powyższym ubezpieczeniem.
4.1 Przewoźnik zobowiązuje się do przewozu Pasażera i jego bagażu w wyznaczone miejsce i w odpowiednim czasie, świadcząc usługę Door to Door.
4.2 Z uwagi na specyfikę działalności godziny wyjazdu i przyjazdu oraz czas trwania podróży mogą ulec zmianie, nie są objęte gwarancją i nie stanowią części umowy przewozu. Pasażer zostaje poinformowany o zmianach wiadomością SMS, drogą e- mail lub telefonicznie.
4.3 W przypadku, gdy usługa zostaje odwołana z winy Przewoźnika lub odjazd jest opóźniony o ponad 6 godzin, Pasażer ma prawo do kontynuacji podróży, zmiany trasy albo daty wyjazdu lub uzyskania zwrotu ceny biletu.
4.4 W przypadku awarii pojazdu podczas podróży Przewoźnik zapewnia możliwość kontynuowania podróży innym pojazdem z miejsca wystąpienia awarii lub transport do miejsca oczekiwania, z którego możliwe będzie kontynuowanie podróży. Przewoźnik zobowiązuje się do zapewnienia zastępczego środka transportu w ciągu 12 godzin- w zależności od miejsca awarii.
4.5 Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia bądź odwołania kursów z przyczyn od niego niezależnych.
4.6 Przewoźnik zastrzega sobie prawo do decyzji o wyborze pojazdu, którym będzie wykonywał usługę przewozu oraz nie gwarantuje realizacji całej trasu przewozu jednym pojazdem.
4.7 Przewoźnik ma prawo powierzenia części lub całości przewozu podwykonawcom, Przewoźnik odpowiada za działanie lub zaniechanie podwykonawcy w zakresie realizacji przewozu.
4.8 Przewoźnik może modyfikować trasę w trakcie jej przebiegu ze względów logistycznych a w sytuacjach wyjątkowych zmienić miejsce dojazdu Pasażera.
4.9 Przewoźnik może odmówić wykonania przewozu lub jego kontynuacji bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą w przypadkach gdy Pasażer:
4.10 Decyzję o usunięciu pasażera z pojazdu podejmuje kierowca w porozumieniu z biurem Przewoźnika.
5.1 Dokonanie rezerwacji oznacza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i jego zaakceptowanie bez uwag.
5.2 OSOBUS zapewnia możliwość dokonania rezerwacji przewozu osób i rzeczy za pośrednictwem:
5.3 Weryfikację możliwości realizacji Przewozu i dostępności miejsc prowadzą pracownicy firmy OSOBUS. Dział Obsługi Klienta po pozytywnej weryfikacji informuje Pasażera o przyjęciu zlecenia Przewozu, cenie i orientacyjnym czasie odjazdu/ przyjazdu oraz innych warunkach Przewozu.
5.4 Ceny przejazdów określa aktualny cennik znajdujący się w biurze firmy OSOBUS.
5.5 Rezerwacji dokonuje się bez przydziału określonego miejsca w pojeździe/ pojazdach.
5.6 Zmiana terminu rezerwacji, miejsca wyjazdu bądź miejsca docelowego jest możliwa tylko po wcześniejszym sprawdzeniu takiej możliwości w Biurze Obsługi Klienta OSOBUS.
5.7 Pasażer ma możliwość odwołania dokonanej rezerwacji telefonicznie lub za pomocą wiadomości e- mail kontakt@osobus.pl a poza godzinami biura tylko pod numerem alarmowym +48604984433
5.8 Pasażer może odwołać rezerwację nieodpłatnie minimum 12 godzin przed planowanym wyjazdem. Anulowanie rezerwacji w terminie krótszym niż 12 godzin przed planowanym rozpoczęciem przewozu skutkuje wystawieniem przez firmę faktury w wysokości 50% wartości biletu.
6.1. Kupujący bilet, który dokonuje zakupu na rzecz osoby trzeciej, jest stroną Umowy.
6.2. Kupujący bilet jest odpowiedzialny za poinformowanie osoby trzeciej, na rzecz której dokonuje rezerwacji, o konieczności zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz obowiązku przestrzegania jego postanowień. Niewiedza osoby trzeciej, na rzecz której dokonano zakupu, w zakresie postanowień niniejszego Regulaminu nie stanowi podstawy do ewentualnych reklamacji, roszczeń lub zgłoszeń.
6.3. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie skutki związane z nieprzestrzeganiem przez Podróżującego postanowień niniejszego Regulaminu.
7.1 OSOBUS zapewnia następujące formy płatności za przewóz osób i rzeczy:
8.1 Jeżeli przepisy kraju docelowego i krajów tranzytowych nie stanowią inaczej, dzieci do lat 12 muszą podróżować pod opieką osoby dorosłej.
8.2 Dzieci pomiędzy 12 a 18 rokiem życia mogą podróżować samodzielnie pod warunkiem posiadania „Oświadczenia o przewozie osoby małoletniej” ( do pobrania w załączniku). Druk ten powinien być wypełniony i podpisany czytelnie przez rodzica/ opiekuna prawnego i przekazany obsłudze przed zajęciem miejsca w pojeździe.
8.3 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie podróżujące bez rodzica/opiekuna prawnego. Nie ponosi odpowiedzialności również, gdy osoba małoletnia znajduje się poza pojazdem.
8.4 W przypadkach szczególnych przewoźnik może zastosować odstępstwa od zasad opisanych w niniejszym punkcie.
8.5 Dzieci poniżej 150 cm wzrostu są przewożone zgodnie z zasadami właściwymi warunkami technicznymi określonymi w przepisach Unii Europejskiej dotyczących urządzeń przytrzymujących dla dzieci w pojeździe. Klient zobowiązany jest do posiadania we własnym zakresie urządzenia przytrzymującego dziecko w pojeździe (fotelik, podkładka). .
9.1 Zasadniczo Przewoźnik stara się świadczyć usługę przewozu wszystkim osobom, niezależnie od tego, czy występuje u nich niepełnosprawność lub ich sprawność ruchowa jest ograniczona. Osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej bilety oferowane są według obowiązującego cennika. Przewóz składanego wózka inwalidzkiego lub chodzika w luku bagażowym może odbyć się jedynie za dodatkową opłatą i w porozumieniu z Biurem Obsługi Klienta.
9.2 Aby zagwarantować możliwość przewozu, pasażer koniecznie musi poinformować Przewoźnika o swoich potrzebach przed rezerwacją i najpóźniej 36 godzin przed rozpoczęciem podróży, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta OSOBUS.
Jeżeli pomimo obowiązku wynikającego z zapisu pkt 9.2 Pasażer nie poinformował Przewoźnika o swoich potrzebach, Przewoźnik podejmie wszelkie uzasadnione wysiłki w celu zapewnienia, aby pomoc została udzielona w sposób umożliwiający osobie niepełnosprawnej lub osobie o ograniczonej sprawności ruchowej wejście na pokład odjeżdżającego pojazdu, przesiadkę do odpowiedniego pojazdu lub jego opuszczenie.
9.3 Ze względu na konstrukcję pojazdów przejazd jest możliwy tylko wtedy, gdy osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej są w stanie odbyć podróż samodzielnie i bez pomocy innych. Osoba towarzysząca może odbyć podróż jedynie na zasadach przewidzianych dla pozostałych Podróżujących.
10.1 Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu trzech sztuk bagażu zgodnie z poniższymi wytycznymi:
10.2 Bagaż dodatkowy może zostać przewieziony tylko po uzgodnieniu z Biurem Obsługi Klienta i za dodatkową opłatą. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania nadbagażu przekraczającego ilość określoną w regulaminie. Przewoźnik naliczy dopłatę tytułem nadbagażu o ile załadunek bagażu jest fizycznie możliwy. Nadbagaż może również zostać przewieziony w innym terminie po uprzednim ustaleniu z Biurem Obsługi Klienta.
10.3 Zabrania się przewozu bagażu, jak również posiadania przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym podróżnym bądź Przewoźnikowi oraz narażać pozostałych podróżnych na niewygody.
10.4 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za bagaże znajdujące się poza lukiem bagażowym oraz za bagaż podręczny.
10.5 Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów prawnych
10.6 Zapomniane lub z innych powodów pozostawione przedmioty w pojeździe przewoźnika nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika i będą przechowywane przez okres 7 dni od dnia zakończenia podróży przez Przewoźnika dostarczenia ich do głównej siedziby firmy. W przypadku, gdy zawartością takiego bagażu jest żywność łatwo psująca się bądź towary wymagające temperatury kontrolowanej, bagaż utylizowany jest bezzwłocznie po dostarczeniu do biura obsługi. Koszt dostarczenia odnalezionego bagażu pokrywa w całości osoba, do której wysyłany jest bagaż.
10.7 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewóz przedmiotów łatwo tłukących i łatwo psujących się oraz komputerów, laptopów, aparatów fotograficznych, telefonów i innych urządzeń elektronicznych, a także pieniędzy, biżuterii, wyrobów ze złota i srebra, weksli, papierów wartościowych, dokumentów handlowych, paszportów i innych dokumentów, substancji płynnych, a także lekarstw wymagających przechowywania w niskiej temperaturze.
10.8 Wszelkie przedmioty wymienione w ustępie 10.7 muszą być przewożone w bagażu podręcznym pod wyłącznym nadzorem i odpowiedzialnością pasażera i na jego ryzyko.
11.1 Podróżny może przewieźć pod swoją opieką i za dodatkową opłatą psa do maksymalnej wagi 10 kg.
11.2 Przewożone zwierzę powinno być umieszczone w transporterze przeznaczonym do podróży na cały czas jej trwania. Transporter musi być dostosowany do wielkości zwierzęcia.
11.3 Pasażer może ulokować zwierzę w transporterze w sposób nie uciążliwy dla innych pasażerów bądź umieścić transporter na osobnym miejscu za opłatą w wysokości 100% ceny rezerwacji biletu.
11.4 W przypadku przewożenia psa na osobnym fotelu, opiekun zwierzęcia powinien zadbać we własnym zakresie o nieprzemakalną ochronę fotela. Pies powinien być przypięty do pasów bezpieczeństwa.
11.4 Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za zachowanie psa oraz za wszelkie wyrządzone przez niego szkody.
11.5 Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewiezienia zwierzęcia w przypadku, gdy jego zachowanie stanowi uciążliwość lub zagrożenie dla innych pasażerów lub kierowcy
11.6 Osoba przewożąca zwierzę obowiązana jest posiadać wszystkie dokumenty uprawniające do przewozu zwierzęcia tj. wykaz aktualnych szczepień obowiązkowych, aktualne i ważne badania weterynaryjne oraz dokument umożliwiający przekroczenie przez zwierzę granicy.
12.1 Wszelkie reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować pisemnie (listem poleconym) na adres Przewoźnika 59-500 Złotoryja, ul. Legnicka 50A lub pocztą elektroniczną na adres: kontakt@osobus.pl, nie później, niż w terminie miesiąca od dnia zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji.
12.2 Osobą uprawnioną do składania reklamacji jest Pasażer lub jego prawny opiekun, następca prawny bądź pełnomocnik. Reklamacje złożone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane.
12.3 Przy zgłoszeniu reklamacji należy: opisać zaistniałe okoliczności, zastrzeżenia, doznane szkody oraz określić sposób rekompensaty.
12.4 Reklamacja musi być podpisana przez osobę uprawnioną. Jeżeli reklamacja nie odpowiada warunkom określonym powyżej, Przewoźnik wzywa Pasażera, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Niespełnienie tego żądania w terminie, powoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Jeśli reklamacja zostanie uzupełniona w terminie 14 dni, za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania uzupełnienia.
12.5 W terminie 30 dni od dostarczenia reklamacji Przewoźnik rozpatruje reklamację. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony do trzech miesięcy z zastrzeżeniem powiadomienia Pasażera o przyczynach wydłużenia terminu do rozpatrzenia reklamacji. Zawiadomienie to winno nastąpić przed upływem 30 dni od dnia otrzymania reklamacji przez Przewoźnika.
12.6 Warunki składania i szczegółowy tryb rozpatrywania reklamacji regulują przepisy wykonawcze do Ustawy Prawo Przewozowe.
13.1 W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ujęte w punkcie 1.1 oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.).
13.2 Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z umowy przewozu jest wyłącznie Sąd w Polsce
13.3 Postanowienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. +48 668 358 962, +48 76 745 83 33, +48 604 984 433
TELEFON ALARMOWY +48 604 984 433
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1) Regulamin Płatności odnoszący się do przewozu osób oraz rezerwacji w Firmie Handlowej Jarosław Woźniak OSOBUS
z siedzibą przy ul. Legnickiej 50A ; 59-500 Złotoryja NIP: 6161009328 REGON 230303739 zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki:
1) OSOBUS zapewnia następujące formy płatności tytułem rezerwacji za przewóz osób i rzeczy:
2) W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem Serwisu za chwilę zawarcia umowy przewozu uważa się otrzymanie przez kupującego/pasażera potwierdzenia rezerwacji na adres e-mail wskazany podczas procedury zakupu lub przy rejestracji konta w Serwisie. Potwierdzenie rezerwacji następuje po zaksięgowaniu opłaty przez OSOBUS . Czas zaksięgowania płatności jest zależny od terminów obsługi organizacji płatniczej/banku i może różnić się dla poszczególnych dostawców takich usług.
3) Potwierdzenie rezerwacji w formie elektronicznej jest przesyłane na adres e-mail kupującego i może być okazane kierowcy w formie elektronicznej lub w formie wydruku.
Pasażer ma możliwość anulowania rezerwacji za pośrednictwem BOK “Biuro Obsługi Klienta” telefonicznie pod numerem tel:+48604984433
W przypadku rezygnacji przez Pasażera z odbycia podróży, przysługuje mu zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). W zależności od terminu rezygnacji Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje się na pisemny wniosek pasażera przesłany na adres kontakt@osobus.pl zawierający numer konta bankowego na który ma być dokonany zwrot oraz dane adresowe posiadacza konta bankowego.
Przewoźnik ma prawo do potrącenia 100% wartości biletu w przypadku nie zgłoszenia się Pasażera w dniu odjazdu busa, braku kontaktu z pasażerem w dniu przejazdu, lub gdy stan pasażera wskazuje na to, że jest pod wpływem środków odurzających i innych używek.
III. ZMIANA TERMINU WYJAZDU
Pasażer ma możliwość zmiany terminu rezerwacji za pośrednictwem BOK “Biuro Obsługi Klienta” telefonicznie pod numerem tel:+48604984433
Pasażer może bezpłatnie dokonać zmiany terminu pierwotnej rezerwacji w ciągu do 72 godzin przed planowym rozpoczęciem zamówionego przejazdu – z zastrzeżeniem ewentualnych dopłat jeżeli , jeżeli rezerwacja w zmienionym terminie będzie droższa lub Pasażer zmieni kierunek podróży.
IV. BILET OTWARTY
Pasażer ma możliwość zamiany rezygnacji na tzw. Bilet Otwarty – za pośrednictwem BOK “Biuro Obsługi Klienta” telefonicznie pod numerem tel:+48604984433
1.Rezygnacja z przejazdu może zostać zamieniona na Bilet Otwarty , który jest do wykorzystania w ciągu 30 dni od daty rezygnacji z pierwotnego wyjazdu – z zastrzeżeniem ewentualnych dopłat , jeżeli rezerwacja w wybranym terminie będzie droższa lub Pasażer zmieni kierunek podróży.
2. Za niewykorzystany we wskazanym terminie Bilet Otwarty nie przysługuje zwrot środków.
3.Bilet Otwarty może być wykorzystana jedynie przez osobę, której imię i nazwisko widnieje na rezerwacji. Nie można odstąpić Biletu Otwartego